Még ha elsőre a csokis keksz is ugrik be róla, sütiink fontos hozzájárulást nyújtanak a jobb vásárlási élményhez. Segítenek bennünket a releváns ajánlatok bemutatásában, a weboldalon való eligazodás megkönnyítése érdekében emlékeznek a beállításokra, és figyelmeztetnek minket, ha a webhely lassú vagy instabil. Ennek elfogadásához kérjük kattints a "Rendben" gombra, a sütikre vonatkozó beállításokat bármikor módosíthatod.

Menü

Top 7 életmód tipp a fájdalmas hétköznapokra

Semmi kétség, a krónikus fájdalom függetlenül attól, hogy milyen terápiával kezeled,  gyógyszerrel, fizikoterápiával vagy alternatív módszerekkel, hátráltat a mindennapokban. Tudtad, hogy az életmódod nagy nagyban kihat arra, hogyan viseled a fájdalmat? Van néhány remek tanácsunk, apróságok amik noha nem mulasztják el a problémát, segítenek azt könnyebben viselni.  

 

1, Maradj mozgásban! 

Furcsán is hangozhat, hogy ha fájdalmaid vannak akkor érdemes tornázni, és valószínűleg azt gondolod most, hogy “a mozgástól csak jobban fog fájni, nem rontok a helyzeten”, pedig ez nem a jó hozzáállás. Amikor hirtelen abbahagyod a rendszeres testmozgást, az izmaid legyengülnek ami sokat ronthat a helyzeten. Amikor azt javasoljuk hogy mozogj, nem a maratonra vagy napi 5km futásra célzunk, hiszen rengeteg kíméletes alternatíva van ami fitten tart. Például az úszás és a vízi torna, a jóga vagy akár a tai-chi kiegészítve a meditációs és légzésgyakorlatokkal, segít az elmének és formában tartja a testet is, ugyanakkor egyik sem megerőltető. Keress fel egy gyógytornászt vagy fizikoterapeutát, aki segít speciális, személyre szabott tornát javasolni, amivel kíméletesen és biztonságosan tarthatod magad formában a gyógyulás ideje alatt is. 

 

2, Figyelj oda a tápláló étkezésre

Ezerszer hallottad már, de a tudatos és minőségi étkezés tényleg az egyik legjobb dolog amit a testedért tehetsz! Ne az aktuálisan divatos diétára koncentrálj, válassz vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag valódi (nem előrecsomagolt vagy feldolgozott) ételeket, segíteni fognak egyensúlyban tartani a vércukorszintet, megelőzik a súlynövekedést és támogatják a szervezeted regenerálódását. 

 

 

3, Tervezd be a pihenést

Manapság minden percünk be van táblázva, megyünk csak csináljuk és klasszikusan kimarad az “én idő” ami hamar kiégéshez és krónikus fáradtsághoz vezet, az állandó stressz pedig csak ront a fájdalomérzeten is, így a szervezet lassabban gyógyul. Szánj időd minden nap arra, hogy egyszerűen ne csinálj semmit. Engedd el a bűntudatot, ne sürgesd magad, megérdemled a pihenést. Ha naponta csak 1-1 órára, de távolodj el a social media, mobiltelefon, TV műsorok zajos világától, koncentrálj arra, hogy kikapcsold az elméd, vegyél mély levegőt és hidd el, jobban fogod magad érezni. 

 

4, Találj egy új hobbit

A fájdalom és az általa érzett düh, frusztráció és tehetetlenség nagyon könnyen elhatalmasodhat az emberen, ebből következik az elszigeteltség és a rengeteg stressz, ami ugyancsak hátráltat a gyógyulásban, éppen ezért meg kell tudni előzni. A legjobb módszer, ha eltereled a gondolataidat, találsz valamit ami leköt, amit esetleg régóta ki szerettél volna próbálni de valamiért nem tetted, esetleg nem volt rá időd, mert hidd el a fájdalmaidon rágódni és egész nap ágyban feküdni az utolsó dolgok amit szeretnél.  Nyugodtan vágj bele valamibe még akkor is ha nagyon nehezen veszed rá magad! Lehet ez jóga, kertészkedés, főzőtanfolyam vagy könyvklub, a lényeg hogy kiszakadj egy kicsit és ne a fájdalomra fókuszálj.   

 

5, Vezess fájdalom naplót

Sokan nem gondolnak rá, pedig érdemes napi szinten lejegyezni a fájdalom aktuális mértékét (1-10 skálán), a lehetséges kiváltó okokat, aznapi tevékenységeket, hogy idővel Te és az orvosod, terapeutád is lássa mikor milyen módon változik az állapotod, ez nagyban megkönnyítheti a kezelési módszereket és a fájdalomcsillapítást is. 

 

 

6, Meditálj! 

Igen, a meditáció. Tudjuk hogy hangzik, de egyrészt nem kell hogy komplikált legyen, másrészt tényleg működik! Találd meg a lehetőségeket a napi rutin során, mint például a zuhany, fogmosás, tea/kávé készítés, vagy akár egy séta hazafelé, amikor kikapcsolod a telefont és nem zene szól a füledben, csak te vagy és a gondolataid. Vannak vezetett meditációk, légzéstechnika és olyan ingyenes applikációk mint mondjuk a Calm, ami segíthet elindulni egy kiegyensúlyozottabb úton. 

 

7, Hunyd le a szemed!

Még egy fontos dolog, amit nem tudunk eléggé hangsúlyozni. Aludj egy nagyot! Az alvás az az időszak, amikor a tested regenerálódni tud, plusz olyan hormonok is felszabadulnak mint a leptin vagy ghrelin, amik segítenek abban, hogy új emberként ébredj másnap reggel és végig tudd csinálni a következő napot is. A nyugalmas alvás az egyik legjobb ellenszere a krónikus fájdalomnak, a kialvatlanság minden tanulmány szerint érzékenyebbé tesz, és a fájdalmat is felerősíti. Fogyassz el egy citromfű teát lefekvés előtt és igyekezz legalább 7-9 órát aludni naponta.

 

Kezdd el ezeket az apró változtatásokat beépíteni a hétköznapjaidba és rövid időn belül érezni fogod az életminőség javulását. Mielőbbi gyógyulást kívánunk! 

 

 
Tartalomhoz tartozó címkék: Fájdalom kezelése

Keresés