Még ha elsőre a csokis keksz is ugrik be róla, sütiink fontos hozzájárulást nyújtanak a jobb vásárlási élményhez. Segítenek bennünket a releváns ajánlatok bemutatásában, a weboldalon való eligazodás megkönnyítése érdekében emlékeznek a beállításokra, és figyelmeztetnek minket, ha a webhely lassú vagy instabil. Ennek elfogadásához kérjük kattints a "Rendben" gombra, a sütikre vonatkozó beállításokat bármikor módosíthatod.

Menü

Szarvashibák, amiket edzés során elkövethetsz

Az egészséges életmódot folytatók, sportolók és edzők életében is egyaránt fontos, hogy kialkuljon a megfelelő egyensúly edzés és regeneráció között. A túlzásba vitt sportolás, de főként a pihenés hiánya hamar padlóra kényszeríthet minket. Ha nem figyelsz oda az edzés előtti bemelegítésre és az azt követő nyújtásra, sorozatosan jönnek majd a ‘rossz mozulatokból’ eredő sérülések és gyulladások.

Figyelj oda a tested jelzéseire és add meg neki a kellő mennyiségű és minőségű regenerációt. Mi elhoztuk hozzá a legjobb bemelegítő és lazító ötleteket.

 

 

Miért fontos a bemelegítés?

A bemelegítés célja, hogy ‘előkészítsd a terepet’ az edzésre. Felkészíthedet a szervezeted hőháztartását, izomzatát, légzőrendszerét és nem utolsó sorban mentálisan is rákészülsz a mozgásra. Akkor jó egy bemelegítés ha kicsit kimelegszel és gyorsabban kezd dobogni a szíved. Ezáltal felgyorsul a vérkeringésed, bemelegednek az izmaid és elkerülheted a hirtelen megerőltetésből eredő sérüléseket. 

 

Hogyan melegíts be edzés előtt: 

Válassz olyan gyakorlatot ami megdobogtatja a szívedet és kicsit megemelkedik a pulzusod. Végezz guggolást, térdemelést, helybenfutást vagy rövid sprinteket. A jó bemelegítés lendületes kar-, láb-, és törzshajlításokat is tartalmaz.

 

Mire jó a Serum Plus gyógynövényes Sport krém?

A sport krém használata fizikai erőfeszítés (sport, túrázás, kerti munka, nehéz fizikai munka) előtt segít az izmok átmelegítésében, lazításban és sportolás előtti felkészülésben. Aktív összetevői vérbőséget okozó anyagot tartalmaznak, ennek köszönhetően a bekent terület hajszálereiben fokozódik a véráramlás. A jobb vérkeringés miatt több friss vér áramlik az adott területre, az izmok átmelegszenek, így a melegebb és lazább izmok jobban terhelhetővé válnak. Meleg izmok esetén kisebb az izomhúzódás és az izomláz kialakulásának esélye. Fontos, hogy a gyógynövényes sport krém nem helyettesíti a helyes bemelegítést, csak még könnyebbé teszi azt. 

 

Miért fontos futás után is nyújtani?

Ha futásról van szó, még ha csak hobbi kocogó is vagy, fontos hogy odafigyelj a megfelelő mennyiségű és minőségű lelazításra.  Bármilyen terhelést követő regeneráció állhat:

  • alvásból, relaxációból

  • edzés célokat támogató táplálkozásból

  • kötőszöveti lazítástból (SMR)

  • egyéb relaxációs technikából és  nyújtásból/mobilizálásból. A nyújtást javasolt rögtön futás után elvégezni (hengerezést és egyéb SMR technikákat végezhetsz később is). 

 

 

Hoztunk pár technikát, amik közül amatőr futóként is választhatsz. Futás után vedd kezelésbe ezeket az izomcsoportokat: 

1. Vádli (hengerezheted bátran)

2. Térdhajlítók

3. Csípőizmok

4. Térdfeszítők

5. Combközelítők

 

Így csináld a nyújtást:

  • Statikusan 15- 20 mp-ig megtartva a pozíciót

  • Kicsit belerugózva a pózba

Fontos, hogy azt csináld amelyik jól esik. Válogass a technikák közül, 2-3 nyújtás izomcsoportonként elegendő.

 

Izomlazító krém

Ha mégsem sikerült bemelegítened vagy túlerőltetted magad jó szolgálatot tesz egy izomlazító krém. A Serum Plus gyógynövényes izomlazító krém természetes fájdalomcsillapító vegyületeket tartalmaz, ezáltal képes a fájó és feszülő területeket ellazítani. Ízületi fájdalomra, izületi gyulladásra, sportsérülések gyógyítására kiváóan alkalmas. De hatásos túlsúllyal együtt járó fokozott ízületi terhelés, kemény fizikai munkát végző-  vagy idős embereknél is.

 

Ha szeretnél felkészült sportoló lenni és odafigyelni az izmaidra minden időben, tekintsd meg csomagajánlatunkat.

Próbáld ki együtt!

Tartalomhoz tartozó címkék: Edzés előtt és után

Keresés