Még ha elsőre a csokis keksz is ugrik be róla, sütiink fontos hozzájárulást nyújtanak a jobb vásárlási élményhez. Segítenek bennünket a releváns ajánlatok bemutatásában, a weboldalon való eligazodás megkönnyítése érdekében emlékeznek a beállításokra, és figyelmeztetnek minket, ha a webhely lassú vagy instabil. Ennek elfogadásához kérjük kattints a "Rendben" gombra, a sütikre vonatkozó beállításokat bármikor módosíthatod.

Menü

Így regenerálódj gyorsan edzés után

Először is, miért a mozgás?

Azt már tudjuk, hogy a testedzés jót tesz nekünk, de miért is? Tulajdonképpen az edzés apró sérüléseket okoz, amik pedig diszkomfort érzetet. Ez az érzés arra ösztönzi a testet, hogy úgymond “kézben tartsa” a problémát, így leszünk izmosabbak, erősebbek és gyorsabbak is. A test ilyen jellegű átalakulása abszolút természetes folyamat és valóban jót tesz, ugyanakkor az edzést túlzásba is lehet vinni, olyankor jön a fájdalmas izomláz ami után kell a regenerálódás, lehetőleg minél hamarabb.

 

 

Töltődj fel!

A megfelelő tápanyagbevitel elengedhetetlen az izmok regenerálódásához. Az izomláz gyakran jelezheti azt is, hogy a szervezetednek vitaminokra, elektrolitokra vagy proteinre van szüksége. Az omega-3 zsírsavak például segítenek csökkenteni az izmok gyulladt állapotát, tehát érdemes ilyenkor lazacot, avokádót vagy mandulát fogyasztani.

Edzés után nagyon figyelj oda a makrotápanyagok és a protein bevitelére is, például:

  • banán és mandula

  • csokis tej

  • alma és sajt szeletek natúr fehér hússal 

  • tonhal vagy lazac

  • mogyoróvaj és banán smoothie vagy protein shake

  • hummusz 
     

Hidratálj! 

Valószínűleg tisztában vagy vele mennyire fontos a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, mégis gyakran elfelejtünk elég tiszta vizet inni. Edzés közben, izzadás során rengeteg folyadékot veszítünk amit mindenképpen pótolni kell, hiszen a dehidratáltság lassítja a szervezet természetes regenerálódási folyamatát.

A nőknek legalább 2 liter, míg a férfiaknak közel 3 liter vízre van szüksége naponta, sportolás vagy napozás esetén például ennél is többre. Ha valami ízletesre vágysz, akkor próbáld ki a tiszta kókuszvizet, ami szuper hidratáló és elektrolitokban gazdag, legalább olyan jó választás mint a sportitalok.   

 

Szabadulj meg a csomóktól

A masszázs, legyen az önmasszázs vagy masszőr által, nagyon sokat segít a az izmok regenerálódásában. Megszünteti a nyomást, lazítja az izomcsomókat, megszabadít a toxinoktól és nem utolsó sorban szuper relaxáció is. 

Első körben nem szükséges masszőr után kutatni, szerezz be egy SMR hengert vagy labdát (ehhez kérj segítséget a szaküzletben) és máris kezdődhet az otthoni rehabilitáció. Arra figyelj hogy megfelelően használd őket és igen, először talán fájni is fog egy kicsit, de hosszabb távon remek kiegészítője az edzéseknek.  

 

Aludj egy nagyot!

Soha ne becsüld le az alvás és a pihenés fontosságát! A minőségi alvás lételeme testünk megfelelő működésének, hiszen ilyenkor tudunk csak igazán regenerálódni. Ha nem sikerül a napi 8 óra alvás, akkor próbálj meg legalább napi 20-30 percet arra szánni, hogy pihensz és lehetőleg telefon vagy képernyő helyett, csukott szemmel.  

 

 

Szauna

Általában senki sem szereti a túl nagy forróságot, de egy jó szauna szeánszot tartani nagyszerű befektetés lehet edzés előtt. Tanulmányok szerint azoknál, akik rendszeresen szaunáztak, szignifikánsan alacsonyabb volt a sportsérülések száma, mint azoknál akik egyáltalán nem, vagy csak ritkán használták ki a szauna valamilyen formáját.   

A szauna nemcsak segít az izmokat regenerálni, de számtalan pozitív élettani hatása is van, mint például a méregtelenítés, a súlycsökkentés vagy a tartós fejfájás megszüntetése. Mindegy hogy sós, aromaterápiás, finn vagy gőz, iktass be 10 percet az egészségedért! 

 

Ne feledkezz meg a megelőzésről!

Ha nagy fájdalmaid vannak az edzés után, akkor talán nem akarod majd újra átélni, pedig néhány izomfájdalom még jó is lehet, azt jelenti hogy megdolgoztattad, de ha nem fáj, akkor se keseredj el, nem azt jelenti hogy értelmetlen volt az erőfeszítés. A legfontosabb, hogy mindig melegíts be (legalább 10 perc) és ne feledd, a nyújtás nem bemelegítés! Nyújtani az edzés után lehet sőt kell, hogy elkerüld a görcsös fájdalmakat, illetve megelőzd a sérüléseket. 

Röviddel az edzés után vegyél magadhoz egy jó protein szeletet vagy shaket, esetleg egy könnyű ételt, hogy pótold az elvesztett tápanyagokat és ne felejts el hidratálni!

Tartalomhoz tartozó címkék: Edzés előtt és után

Keresés