Még ha elsőre a csokis keksz is ugrik be róla, sütiink fontos hozzájárulást nyújtanak a jobb vásárlási élményhez. Segítenek bennünket a releváns ajánlatok bemutatásában, a weboldalon való eligazodás megkönnyítése érdekében emlékeznek a beállításokra, és figyelmeztetnek minket, ha a webhely lassú vagy instabil. Ennek elfogadásához kérjük kattints a "Rendben" gombra, a sütikre vonatkozó beállításokat bármikor módosíthatod.

Menü

Nekem való a funkcionális edzés?

Nincs még késő, hogy összeszedd magad és hátad mögött hagyd a homeoffice-body kinézetet. Az edzőtermek egyik népszerű edzésformája, a funkcionális edzés támogathat céljaid elérésében. Most segítünk kicsit közelebbről megismerkedni ezzel az edzéstípussal.

 

Mit jelent a funkcionális edzés?

Ha most vágsz bele a testmozgásba a funkcionális edzés remek alapot fog adni neked. Erősíti a törzsizomzatot -amire később könnyebb a súlyzós edzéseket építeni. Javítja az állóképeséget, erősít és mobilizál is. A funkcionális edzések célja a teljes test átmozgatása, nem csak egyetlen izomcsoportra fókuszál. Csupa olyan mozdulatra épül, amit a mindennapjaidban és végzel: guggolás, emelés, nyújtózkodás. Csoportos órákon és személyi edzésen is van lehetőség kipróbálni ezt a mozgásformát, de először ajánlott edző segítségét kérni a sérülések elkerülése, a gyakorlatok pontos kivitelezése és hatékonyság miatt. Érdemes először az edzőteremben érdeklődni, hogy milyen lehetőségek vannak. Ha a helyesen végzed a gyakorlatokat és kitartó vagy hatalmas változásokat érhetsz el: javul a testkontroll, megszűnhet az előre eső fej és váll, púpos hát, gyenge lábak. Derékfájás, nyakfájás, térdfájdalom csökkenthető, ha megfelelő edzés gyakorlatot választasz.

 

Milyen óratípusok tartoznak a funkcionális edzéshez?

Igen széles a paletta, de a legtöbb edzőteremben van TRX, Gflex, cross tréning, Spartan vagy spártai edzés, funkcionális köredzések, Spartan Girja, Bosu és kettlebell. Alapvetően az órák mindig egy eszköz köré épülnek és saját testsúlyos gyakorlatokat tartalmaznak. Kiemelkedő a Spartan edzés mert ott számtalan eszközt használnak, emiatt változatosabb, sokszínűbb órák állíthatók össze. Ha fogyni szeretnél, keresd a CrossFit, kettlebell-edzéseket, HIIT-programokat. Itt nem csak egy-egy testrészre koncentrálnak, hanem szinte minden porcikádat be kell vetned, így minden területről több kalóriát tudsz felhasználni.

 

 

Milyen eszközöket használnak a funkcionális edzés alatt?

Elég változatos az eszköztár: medicinlabda, ugrálókötél, fittball, kettlebell, súlyzók, rudak, ládák, zsámolyok és számos más speciális eszköz színesíti az órákat.

Hogyan néz ki egy funkcionális edzés felépítése? A gyakorlatok terem és edző függőek, de általánosságban ilyen edzésre számíts:

  • 10-15 per alapos bemelegítés

  •  változatos gyakorlatsorok

  •  10-15 perces nyújtás.

Az edzés alatt több állomáson kell dolgozni és ezek között forognak a résztvevők, váltogatják a gyakorlatokat: ládára ugrálás, teljes felülések, guggolás súlyokkal. Mindezt meghatározott ideig, szünetekkel és ismétlésszámmal. Elsőre bonyolultnak tűnik és gondolnád, hogy biztos meg fogsz kavarodni a fázisok között, de ne aggódj az edző azért van ott, hogy segítsen eligazodni és tartani a ritmust.

Kényelmes öltözékben menj és ne sajnáld, mert az óra végére biztosan beleizzadsz. Vízzel és törölközővel szintén érdemes készülni. A legtöbb óratípusba bekapcsolódhatnak a kezdők is, természetesen, ha az óra neve előtt azt látod, hogy haladó inkább konzultálj az edzővel.

 

Kinek ajánlott a funkcionális edzés?

A funkcionális edzés erőt, állóképességet fejleszt, izmot épít és segít a zsírpárnáktól megszabadulni. Heti 2-3 alkalommal érdemes órára járni, ha nyárra formába szeretnél lendülni. Ez az edzésforma sem csodaszer, ezért fontos, hogy az étkezésedre is odafigyelj. Tudod, a siker 70%-a konyhában dől el!

 

A Serum+ sportkrémek pedig mindvégig támogatni fognak, legyen szó bemelegítésről, nyújtásról, vagy az izomláz okozta kellemetlenségek csökkentéséről. Már csak bele kell vágnod!

SERUM+ GYÓGYNÖVÉNYES KRÉMEK



 
Tartalomhoz tartozó címkék: Edzés előtt és után

Keresés