Még ha elsőre a csokis keksz is ugrik be róla, sütiink fontos hozzájárulást nyújtanak a jobb vásárlási élményhez. Segítenek bennünket a releváns ajánlatok bemutatásában, a weboldalon való eligazodás megkönnyítése érdekében emlékeznek a beállításokra, és figyelmeztetnek minket, ha a webhely lassú vagy instabil. Ennek elfogadásához kérjük kattints a "Rendben" gombra, a sütikre vonatkozó beállításokat bármikor módosíthatod.

Menü

Derékfájdalom gyötör? Hasznos tippek +videó ami segíthet!

Az idő előrehaladtával sajnos egyre gyakoribb probléma a hát- és derékfájdalom, aminek gyógyszeres kezelése csak ideiglenes megoldást, tüneti kezelést jelent, ezért sokkal fontosabb hogy megtaláljuk a probléma forrását és elsősorban természetes úton igyekezzünk megszüntetni azt. 

Mint a legtöbb betegségnek, a gerinc bántalmaknak is szinte mindig van lelki háttere, a szellemi túlterheltség, stressz, szorongás vagy egy hirtelen bekövetkezett változás aktívan hat a testünkre is, kevésbé bírjuk a terhelést. Valószínűleg nem mondok újat azzal, hogy a 2020-as év mindannyiunkat kihívások sora elé állított, így felerősödtek a fizikai panaszaink is, amire nagy lapáttal tesz rá a home office, és a testmozgás hiánya.  

 

 

  1. Tarts szünetet! Evidensnek is tűnhet, mégis sokan elfelejtenek néha felállni a gép elől és tartani egy kis pihenőt, átmozgatni a testet. Nyújtózz ki, guggolj néhányat, óvatosan hajolj hátra és igyál egy nagy pohár vizet!

  2. Figyelj a részletekre! Ha naponta többször kell előre hajolnod, akkor mindenképpen kompenzálj hátrahajlással, inkább térdből emelj és szánj időt a hasizmok megerősítésére, a derekad meghálálja majd!

  3. Előzd meg a problémákat! Mostanra számtalan online tartásjavító torna közül válogathatsz, nekünk az egyik kedvencünk Timi (gyógytornász) csatornája, ahol szinte mindenki talál kedvére és problémás testrészére való videót. Kezdetnek próbáld ki ezt a deréklazító tornát!

 

A helytelen testtartás előbb vagy utóbb tüneteket fog okozni, de ha naponta legalább 10 percet teszel az optimális testtartás eléréséért, akkor arányosan a mozgásszervi panaszok is csökkeni fognak! 

 


 
  1. Az első és legfontosabb a megfelelő folyadék és D-Vitamin bevitele, ezután pedig a test felkészítése a mozgásra. Hidegben az izmaink, ízületeink sokkal sérülékenyebbek, ezért javasolt a bemelegítő (SPORT) krém használata, illetve a réteges öltözet.

  2. A tornaszőnyeg vagy matrac elengedhetetlen, főleg ha a gyakorlatokat a földön végzed, hiszen egyrészt a csúszásgátló biztonságos felületet nyújt, másrészt megfelelő támaszt a hátnak, illetve tompítja a térd és csukló ízületekre gyakorolt nyomást. 

  3. Az SMR henger avagy Foam roller ismerős lehet, számos pozitív hatása van a testre még akkor is, ha nem kimondottan sportolsz. Rendszeres használatával csökkennek a krónikus gerinc- és izomfájdalmak. Jelentősen enyhíti az ülőmunka okozta deréktáji fájdalmakat, de még a narancsbőr ellen is bevethető. Fontos, hogy vásárlás előtt kérd ki a szakember tanácsát, tegyél vele egy próbát, mert minden henger más és más, akárcsak a fizikum és a fájdalomküszöb, egy rosszul megválasztott henger még kellemetlen is lehet. A használatáról számos videót találsz online, a kezdetekhez alább egy nagyon hasznos, amiből kiderül mikor ajánlott és milyen problémák esetén jobb elkerülni a használatát.

 

 

A folytatásban olyan kiegészítő eszközökről lesz szó, mint a fascia golyó, a különböző erősségű szalagok és azok használata, illetve jön a kellemes rész, hogyan lazíthatsz a fáradt izmokon ha nem tudsz masszőrhöz menni. 

 

Addig is, jó egészséget kívánunk!    

 

Keresés