Még ha elsőre a csokis keksz is ugrik be róla, sütiink fontos hozzájárulást nyújtanak a jobb vásárlási élményhez. Segítenek bennünket a releváns ajánlatok bemutatásában, a weboldalon való eligazodás megkönnyítése érdekében emlékeznek a beállításokra, és figyelmeztetnek minket, ha a webhely lassú vagy instabil. Ennek elfogadásához kérjük kattints a "Rendben" gombra, a sütikre vonatkozó beállításokat bármikor módosíthatod.

Menü

5 hiba amit a legtöbben elkövetünk, hogy enyhítsük a fájdalmat

A fájdalom nem csupán egy kényelmetlen érzés. A fizikai gyötrelmek nagyban befolyásolják a közérzetünket, a mentális egészségünket és ha nem kezeljük a fájdalmat, súlyos esetben depresszió is kialakulhat.

Bármilyen fájdalomról legyen is szó (fejfájás, derékfájdalom, rándulás, izomláz, krónikus fájdalom), képesek vagyunk szinte mindent elkövetni annak érdekében, hogy megszabaduljunk a minket kínzó hasogatástól, nyilallástól vagy görcstől. 

Sokszor észre sem vesszük, hogy miközben enyhíteni szeretnénk a fájdalmat éppen az ellenkezőjét tesszük és szabotáljuk a gyógyulást. Éppen ezért összeállítottunk egy útmutatót a fájdalomban szenvedők számára, amely segít elkerülni a buktatókat és hibákat, amit a fájdalom csillapítása során véthetünk.

 

 

  1. Nem veszel tudomást a fájdalomról / túl sokára teszed meg az első lépést

Hajlamosak vagyunk legyinteni a testünket érintő fájdalomra. „Ez csak egy kis derékfájás. Biztos a korral jár” – és már rohanunk is tovább a munkával, családi kötelezettségekkel. Aztán este, mikor megpihenünk hasít belénk a gondolat és a fájdalom egyszerre: ezzel talán kezdeni kellene valamit. 

Bizonyos fájdalmak valóban elmúlnak: rándulás egy kis vizes borogatás után, ülőmunka okozta derék fájdalom egy jó masszázstól vagy az izomláz egy regeneráló krém használatát követően. 

De ha az alábbiak közül több is igaz az általad érzett fájdalomra, itt az ideje meglátogatni az orvosodat!

  • a fájdalom már több mint 3 hete nem akar elmúlni

  • stresszelsz, idegeskedsz miatta

  • a fájdalomtól már sem pihenni, sem aludni nem tudsz

  • a normális életviteledben akadályoz, alap mozdulatokat nem tudsz elvégezni

  • semmilyen kipróbált gyógymód nem segített 

Soha ne várd meg, hogy a fájdalom kihatással legyen a mindennapi életedre! Kezdj el foglalkozni a tested jelzéseivel.

 

 

  1. Elfelejted kipróbálni a természetes módszereket

Nem kell azonnal gyógyszeres kezelésre vagy műtéti beavatkozásra adnod a fejedet. A kínzó vagy akár krónikus fájdalom is csökkenthető természetes technikákkal vagy hatóanyagokkal. Kezdésként ismerkedj meg pár alap természetes fájdalomcsillapító módszerrel. Válassz a listából egy párat és kezd el rendszeresen alkalmazni őket.

Tippek természetes fájdalomcsillapításra:

  • változtass az étrendeden: csökkentsd a só- és cukorbevitelt, fogyassz elegendő folyadékot. Ha már tudod, hogy mi okozza a problémát akkor speciális étrendbe is kezdhetsz. Például izomgörcs okozta fájdalom csökkentésére fogyassz több káliumot és magnéziumot. Ha érdekel az egészséges étrend és fájdalomcsillapítás kapcsolata ez a cikk hasznos lehet számodra. 

  • végezz tisztítókúrát, böjtölj: a felgyülemlett toxikus anyagok is okozhatják a fájdalmat ezért érdemes tőlük megszabadulni

  • nyugtató légzéstechnikák

  • fitoterápia

  • masszázs, reflexológia

  • akupunktúra

  • homeopátia

  • meditáció

Ha érdekelnek a természetes fájdalomcsillapító szerek, olvass bele gyógynövény kalauzunkba, ahol összeszedtük a Serum+ krémekben található fájdalomcsillapító hatóanyagokat. A természetes összetevőket nem csak krémen keresztül, de önállóan fogyasztva is (például csipkebogyó tea, gyömbér por) bejuttathatod a szervezetedbe. 

 

 

  1. Elutasítod a mozgást

Bár a rövid ideig tartó pihenés enyhíti a fájdalmakat, hosszútávon a sok fekvés, mozgásszegény életmód inkább növeli a fájdalmat és nagyobb sérülésveszélynek teszed ki magadat, mikor ismételten megpróbálkozol a mozgással.

Kutatások bizonyítják, hogy a rendszeres testmozgás hosszú távon csökkenti a fájdalmat az izomtónus és állóképesség javításával. Testmozgással endorfin, vagyis a test természetes fájdalomcsillapítója szabadítható fel. Egyes gyakorlatok könnyebben, mások nehezebben végezhetők el krónikus fájdalomban szenvedőknek. Próbáld ki a könnyebbeket, úgymint az úszás, biciklizés, séta vagy jóga.

 

 

  1. A fájdalom és a félelem uralja az életedet

A félelem még több szorongást eredményez. Ha azon rágódsz, hogy félsz bármit is csinálni, megmozdulni mert az úgyis fájni fog, akkor attól még idegesebb, összetörtebb leszel. De ha nem cselekszel, akkor a tétlenség is frusztrációt vált ki belőled. És így mennek körbe-körbe az agyadban ezek a gondolatok. A félelemből adódó cselekvésképtelenség pedig idővel nagyobb korlátozottsághoz is vezethet. 

Csípd nyakon magadat, ha ebbe az ördögi körbe kerülnél és tedd meg szó szerint is az első lépéseket. Szükség esetén kérj szakembertől segítséget és együttes erővel, terápia keretein belül ismerd fel és küzd le korlátozó gondolataidat 

 
  1. Nem tartod be a szabályokat

Nincsenek kiskapuk és rövidítő utak a gyógykezelésben. Ha eldöntötted, hogy szeretnél megszabadulni a fájdalomtól vagy azt hosszútávon elviselhetőbbé tenni, akkor kitartónak és következetesnek kell lenned. Azonban azt is el kell fogadni, hogy az egyes fájdalomcsillapító eljárások nem szüntetik meg a fájdalom 100%-át. Meg kell tanulnod együtt élni egy bizonyos fájdalomszinttel és alkalmazkodni a helyzethez.

 

 

 

+1 hiba: fájdalomcsillapítók túladagolása

A marékszámra beszedett gyógyszerek igen ritka esetben hoznak valódi felszabadulást a fájdalomtól. Sokszor a betegek egyre több és több fájdalomcsillapító használatával, már-már a mérgezés és túladagolás határát súrolva próbálnak meg véget vetni a kálváriájuknak. Egy idő után az óriási dózisok miatt azonban már „nem hatnak” a szerek és immunissá válnak mindenféle fájdalomcsillapító hatóanyagra. A gyógyszerek hasznosak, de tudnunk kell, hogy mire használjuk és milyen eredményt várhatunk el tőlük.

 

A gyógyulás benned van, csak el kell kezdeni figyelni magadat és a tested jelzéseit. Győződj meg róla, hogy nem követed-e el a fent felsorolt hibákat, amikor megpróbálsz szabadulni a fájdalmaidtól és hamarosan egy jobb életminőséget teremthetsz magadnak.

Tartalomhoz tartozó címkék: Fájdalom kezelése

Keresés