Még ha elsőre a csokis keksz is ugrik be róla, sütiink fontos hozzájárulást nyújtanak a jobb vásárlási élményhez. Segítenek bennünket a releváns ajánlatok bemutatásában, a weboldalon való eligazodás megkönnyítése érdekében emlékeznek a beállításokra, és figyelmeztetnek minket, ha a webhely lassú vagy instabil. Ennek elfogadásához kérjük kattints a "Rendben" gombra, a sütikre vonatkozó beállításokat bármikor módosíthatod.

Menü

3 dolog, amit minden izom- és izületi fájdalomban szenvedőnek tudnia kell

A krónikus fájdalom nem egy kellemes séta a parkban, de ahogy telik az idő, átalakul valami olyanná, amit megtanulsz kezelni, vele együtt pedig azt is, hogyan magyarázd el a családodnak és a barátaidnak, hogy milyen is az élet valójában, ha a fájdalom a mindennapok része. Néhányan fogékonyak lesznek rá, mások egyszerűen nem értik majd meg. Fejleszd magad tudatosan, készülj fel bármire, ami az utadba kerülhet. Igyekezz megosztani a gondolataidat, érzelmeidet a családoddal vagy barátaiddal, hogy megértsék min mész keresztül nap mint nap.

 

 

A krónikus fájdalom elszigetel

Ha a környezeted nem érti, hogyan hat az életedre az állandó fájdalom, akkor könnyen érezheted magányosnak magad. Esti mozi? Kizárt, nem tudok olyan hosszan egy helyben ülni. Kerti sütögetés? Nem, az a meleg kiszívja minden energiámat. Mit szólsz egy hétvégi bringázáshoz? Nem lehet, a testem nem bírja azt a fajta terhelést. Ismerős? Az állandó fájdalom miatt érezheted úgy, hogy lemaradsz mindenről. Elutasítod a meghívásokat, egyre kevesebbet mész el otthonról, szépen lassan leépíted a barátokat.   

Nem érdemes szégyenlősködni, nyugodtan mondd el nekik hogy mit tudsz és mi az amit nem tehetsz a fájdalmaid miatt. Ne mondd le a programokat, inkább változtass rajtuk! Javasolj olyan tevékenységeket, amik kevésbé megterhelő a számodra. Fontos, hogy ha például egy egész napos vagy akár hétvégés programot terveztek, akkor szánj időt a pihenésre, kalkuláj be “szünetet”.  

A legjobb módja annak, hogy elkerüld az elszigeteltséget, ha úgymond “sorstársakat” keresel. Az internet egyik előnye, hogy könnyen találhatsz hozzád hasonló problémával küzdő csoportokat, akik támogatják egymást, pontosan tudják mi mindennel küzdesz, és a legfontosabb, hogy tudd, nem vagy egyedül. 

 

A krónikus fájdalom kiszámíthatatlan 

Képtelenség megmondani ki hogyan éli meg a fájdalmat, hiszen minden szituáció és probléma más. Teljesen mindegy, hogy melyik nemhez tartozol, milyen az életkorod, vagy az általános egészségi állapotod, a fájdalomérzet mindenkinél eltérő. Az viszont általánosan elmondható, hogy fájdalommal élni frusztráló és gyakran depresszív. Annyit tehetsz, hogy tudatosan próbálsz pozitív maradni, és nem hagyni hogy eluralkodjanak rajtad a nyomasztó gondolatok. Működj együtt az orvosoddal, a fizikoterapeutáddal és készülj fel a nem várt tünetekre is. Hogyan? Rengeteg különböző technika létezik, mint például a légzésgyakorlatok vagy a meditáció, amik segítenek elterelni a figyelmedet.  

 

 

A fájdalom kiváltó oka nem mindig egyértelmű

Az egyik legfrusztrálóbb, amikor nem egyértelmű a fájdalom kiváltó oka. Természetesen vannak tipikus, könnyen felismerhető tünetek egy műtét utáni felépülés vagy sérülés, esetleg autoimmun betegség kapcsán, de gyakran előfordul hogy a fájdalom eredetét nehéz meghatározni. Akárhogy is, a derékfájás például mára már népbetegségnek számít, sajnos nagyon gyakori probléma, de annak a kiváltó oka már kevésbé egyértelmű. Ha nem tudod pontosan mi okozza, akkor előfordul, hogy a környezeted nem vesz komolyan, sőt talán még az orvosod sem. Tény, ha minden lelet negatív és nincs igazolható ok, akkor nehezebb dolgod van, de szerencsére az egészségügyben egyre tudatosabban és mélyrehatóan tanulmányozzák a mozgásszervi problémákat és azok összefüggéseit. Ez azt jelenti, hogy ne add fel, keress megfelelő szakembert, nézz utána a problémának, próbálj ki alternatív lehetőségeket, ne hagyd hogy a fájdalom elindítson a lejtőn és főleg, tarts ki a véleményed mellett, hiszen ez a te tested, te érzed mit és hogyan jelez. 

 

Tudom, a krónikus fájdalom ezen negatív “mellékhatásai” könnyen elhatalmasodhatnak az emberen és kihatnak az életedre, de nem kell hogy így legyen! Figyelj oda a jelekre és néhány apró változtatással fordítsd át a negatív gondolatokat. Vedd körül magad a családoddal és barátaiddal, beszélj az érzéseidről azokkal, akik megértenek és próbálj ki alternatív megoldásokat is, mint a masszázs, meditáció, légzéstechnika vagy akár az aromaterápia. 

 

Keresés